HTML

Ösztöndíjturista

Az ösztöndíjturista nem egyszerűen repülőjegyet vesz, szállást foglal, hanem tudatosan megtervezi a nemzetközi karrierjét és az ösztöndíjas éveit. Ehhez nyújtanak segítséget volt erasmusos diákok hasznos információkkal és érdekes történetekkel. Ha te is voltál ösztöndíjjal külföldön, küldd el az osztondijturista@gmail.com email címre, milyen volt az oktatás színvonala, sikerült-e beilleszkedni, szállást találni és hazatérve a tapasztalatokat hasznosítani. Az Ösztöndíjturista a Mohaonline.hu és a Tempus ösztöndíjbloga.

Fész

Erasmus blogok

Friss topikok

Brüsszeli kalandok I. - 330-ért frizsider, közös szoba és fürdő

Írta Ösztöndíjturista — 2011.09.02. 14:04

Ákos elképesztő alapossággal szedte össze nekünk mindazt, amit a brüsszeli Erasmusról tudni érdemes. Több részben adjuk közre az írását: az első epizódban a szálláskeresésről lesz szó.

Kezdetek

 

A kiutazás előtti szervezések nagy része azzal telt, hogy megfelelő szállást találjak magamnak. Sajnos mivel Brüsszel nagyon felkapott az EU miatt, ezért nem szabad meglepődni azon, hogy a kinti élet főleg a szállások ennek megfelelően drágák. A megfelelő szállás felkutatása nagyon nehéz és körülményes, főleg ha valaki csak angolul beszél, mint én. Az emberek ugyanolyan bizonytalanok és bizalmatlanok kapcsolatfelvételkor, mint amennyire mi magunk is lennénk, ha valaki mondjuk kazahsztánból telefonálna vagy „e-mailezne”, hogy szállás iránt érdeklődik.

 

Student House
 

Sajnos az egyetemnek kimondott kollégiuma nincsen. Van egy „student house”-nak nevezett ház, amit az egyetem fel is ajánl a kiutazás előtt. Itt a legolcsóbb megoldás is 300-330 EUR. Ezért az árért cserébe pedig egy ismeretlennel megosztott szobát, a szobához tartozó fürdőt és egy frizsidert kapunk. Aki szeretne könnyen, viszonylag megbízható szálláshoz jutni annak ezt ajánlom. Én a nehezebb utat választottam és egyedül vágtam neki a szálláskeresésének. Ezért ugyan volt egy két álmatlan éjszakám a kiutazás előtt, de összességében nem bántam meg, hogy ezt a megoldást választottam.
 

Egyéni megoldások

 

A kiutazás előtt körülbelül 2 hónappal kezdem neki az aktív keresésnek. A telefonos érdeklődés a leghatékonyabb. (Én előfizettem egy internetes telefon szolgáltatónál, így ez nem járt nagy költséggel.) Előny, ha pár szót tudunk franciául. Ha nincs más megoldás lehet egy barát rokon aki ismeri a nyelvet és őt kérjük meg, hogy járjon el helyettünk az ügyben. Ha mindenképpen angolul kell próbálkoznunk és nincs telefonszám igyekezzünk a bizalmukat megnyerni. Nekem például bejött, hogy a facebook-os adatlapom linkjét mindig felkínáltam.
 

Mivel több ezer magyar honfitársunk teljesít, valamilyen szolgálatot Brüsszelben a kapcsolati hálózatunkat felhasználhatjuk az ő felkutatásukra is. Hallottam olyan lehetőséget, hogy kinti diplomata családnál az ingyenes szállás fejében gyermekmegőrzést illetve kisebb ház munkákat kellett vállalni. Végezetül én is valami hasonló szállást találtam.
 

Családnál lakni

 

Ismerősökön keresztül egy idősebb magyar házaspárnál találtam meg végül megfelelő szállást, akik már jó ötven éve élnek Brüsszelben. A szállásom ingyen volt Brüsszel egyik nagyon impozáns külvárosi kerületében. Természetesen a befogadásért cserébe igyekeztem sokat segíteni: bevásárlás, kerti munkák, a szállásadóim fuvarozása stb. Ez azonban igazán nem volt megterhelő az egyetem mellett, sőt igazából remek kiegészítse volt a kötelezően megszabott heti időbeosztásomnak. Továbbá rengeteg egyéb segítséget kaptam tőlük (a szálláson kívül) főleg az első időszakban.
 

Student house Vs. saját szerzemény…előnyök és hátrányok (a hajtás után következik!)

 

A „Student house” egy nagyobb belvárosi lakótömb, a Botanique metró megálló környékén. A ház összesen 4 szintes, minden szinten egy nagyobb konyhával és egy erkélyes „társalgó” szerű közösségi teremmel. Mosoda az alaksorban található. Mivel itt több egyetem több karáról vannak hallgatók a föld talán minden pontjáról ezért viszonylag nagy, nyüzsgő itt az élet, főleg esténként. Ha itt laktam volna biztos zavart volna a közös konyha és a bulik utáni áldatlan állapotok. Viszont úgy, hogy az ottani életnek csak alkalmanként főleg az összejövetelek során voltam részese, az előbb leírtak egyáltalán nem idegesítettek fel.:-) A ház egyik legnagyobb előnye az elhelyezkedése. Remek közlekedési lehetőségi vannak, és az egyetem is mindösszesen 15 perc séta.
 

Az én szállásom, mint azt már írtam egy igazán jó kerületben, Woluwe-Saint-Pierre-ben volt. A közlekedés ennek megfelelően nehézkesebb és körülményesebb volt. Főleg ami az esti kimaradásokat illeti. Az egyetem körülbelül 40 perces utazás volt metró és villamos segítségével. Én szeretek tömeg közlekedni szóval ez a 40 perc igazán nem volt megterhelő, sőt ha az órarendem nem lett volna olyan, hogy korán kelljen iskolába járni még élveztem is volna. A szép környezet, a rengeteg fás, ligetes park remek lehetőséget adott egy kis esti kocogásra, nagyobb kirándulásokra. Én a magam részéről nagyon szerettem ezt a nyugodt levegős környezetet. Esténként pedig viszonylag egyszerűen be tudtam jutni és részt tudtam venni a közös összejöveteleken, bulikon, sörözéseken. Egyedül a hazautazás okozott néha egy kis fejfájást, de erről írok egy kicsit később. Ami egyedüli hátránya volt a kint lakásnak, hogy az angolom az 5 hónap alatt nem fejlődött olyan mértékben, mint ahogyan azt vártam volna. Ez 100%-ban annak tudható be, hogy sok időt töltöttem magyarokkal, és az egyetemi előadások ritkán adtak lehetőséget az interaktivitásra.
 

Összegzés képen én mindenkinek csaj ajánlani tudom, hogy önerőből próbáljon meg szállást találni. Egyrészt általában sokkal olcsóbban, jobb ár-érték arányon lehet megoldást találni, másrészt pedig nem vagyunk teljesen az egyetemi közösségre utalva, és ez akár hatalmas előnyöket is tartogathat számunkra. Gondolok itt olyan rendezvényekre, helyekre, ahova egy „student house”-os egyetemista ritkán látogathat el, mert egyszerűen nem jut el hozzá az információ.

A bejegyzés trackback címe:

https://osztondijturista.blog.hu/api/trackback/id/tr983197744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakaós csiga 2011.09.04. 22:56:09

Hahó!
A student house véletlenül nem a Foyer Européenne? Csak mert úgy talán könnyebben megtalálja, akit érdekel ;) egyébként szerintem megéri, nálunk ők jártak jobban. Nekünk volt az egyetemhez tartozó albérlet (az egyetem volt a főbérlő, de nem a tulaj), és elég sok gond volt vele (patkányok/csótányok, persze olcsóbb is volt...
süti beállítások módosítása